Innehåll

vad är klockan i melbourne australien sankt eriks sjukhus akut tandvård
svarta vinbär öjebyn

Aktuella samarbeten

rättviks kommun biblioteket
polishögskolan sänker kraven
byta till större fönster tegelhus
talattagatan 18 långedrag
  • vänliga veckan uppdrag Allt gick åt helvete, mitt äktenskap håller på att spricka

borsta tänderna med bakpulver maskiningenjör jobb norge Ons 11 jul 13:37 tänd ett ljus på ruds kyrkogård Läst 39919 gånger förvandla din tv till en smart tv Totalt 164 svar
    loppet är kört Anonym (TS)
    Visa endast
    Ons 11 jul 13:37 lig tv canlı izle bedava şifresiz donmadan blåsor i munnen barn afte försäljning av bostadsrätt skatt öppna golfbanor i sverige

barn rädd för att misslyckas Vet inte vart jag ska börja. Är gift med min man och vi har ett barn. Vi förlorade även ett barn mitt i graviditeten för ett tag sedan. Vi bestämde att vi skulle försöka igen när min kropp var redo. Igår släpper maken bomben att han tycker det varit för dåligt mellan oss senaste tiden efter förlusten av vårt barn. Jag har mått fruktansvärt dåligt både fysiskt och psykiskt, har även haft en enorm rädsla att maken ska ändra sig angående att försöka få ett till barn. Så jag har varit lättretlig och inte bra helt enkelt. Jag kände hela tiden att ljuset i tunneln skulle vara att börja försöka få barn igen. Det var det som höll mig uppe. Men nu säger maken att han inte vill försöka nu, och han vet inte om/när han kommer vilja försöka igen. Han vill att det ska bli bra mellan oss och han vet inte hur länge han vill att det ska vara bra innan han eventuellt vill försöka. Jag fick sån panik och ångest att jag sa att antingen håller du ditt löfte du redan lovat och vi börjar försöka få barn och vår relation äntligen kan börja gå framåt. Eller så väljer du att splittra vår familj och vi skiljer oss. Han väljer skilsmässa. Vi har haft det jobbigt en period, men det har inte varit skitdåligt, åtminstone inte som jag kännt. Han har heller inte sagt något förrän jag ställde honom lite mot väggen igår och frågade hur han mår och ser på vårt förhållande. Jag trodde inte i min vildaste fantasi att det skulle sluta så här. Han säger att jag kan välja att inte ställa ultimatumet och ge oss tid. Men nu vet jag ju svart på vitt så att säga att han är bredd på att lämna mig hellre än att hålla ihop vår familj. Jag känner mig fruktansvärt sviken och oälskad. Har även sagt till honom att jag klarar inte av tanken på att leva med att det sista jag gjorde som gravid var att föda vårt döda barn. Jag vill fokusera på barnet vi har och vår familj, men även på att fullfölja planen vi hade om att få ett till barn. Hjälp mig, jag kan inte tänka klart och mår fruktansvärt dåligt!

• köttfärsgratäng med potatis allers Anonym (sessa­n)
    Visa endast
    Ons 11 jul 13:53 andas rätt under träning framåtvänd bältesstol bäst i test sånt är livet textförfattare borgmästaregården meny kristianstad sänghimmel barn rosa närmare bestämt exempel

allmän rösträtt usa Hej, vilken otroligt tuff situation ni hamnat i. Att förlora ett barn sent i graviditeten är ju ett stort trauma. Både för mannen och kvinnan. Har ni pratat med kurator? Både förlossningen och mvc brukar erbjuda det. Ta emot hjälp. Kanske har ni inte pratat med varandra om det som hände.

Är du säker på att du känner dig redo för att försöka igen? Är det så att din man vill vänta med att försöka kan du inte tvinga honom att försöka bara för att du vill det. Försök prata med varandra i lugn och ro. Fråga om han verkligen vill skiljas? Ni kanske båda behöver mer tid för att läka och bearbeta sorgen.

Lycka till och styrkekram

• bebis mat 6 månader recept Anonym (först­åelse)
    Visa endast
    Ons 11 jul 13:53 rosa långklänning gina tricot kraftig mensvärk gravid v 5 center för skolutveckling bohusgatan vad heter skriva på engelska bryggeriet nora öppettider fina barnkläder billigt +1
    Anonym (TS) skrev 2018-07-11 13:47:49 följande:
    Men uppenbarligen är han redo att splittra vår familj istället för att hålla sitt löfte. Han kan välja mig och allt mellan oss kommer bli bättre så fort vi börjar försöka för då försvinner all ångest. Nu vet jag att han inte älskar mig tillräckligt för att välja mig. Hur ska jag någonsin våga tro på oss igen efter det?
    Men det är väl ett tecken på att han är en bra man som inte vill att ni ska skaffa barn till varje pris om ni inte har ett fungerande förhållande? 

Ett sånt löfte som ni har haft kan man egentligen inte kräva av någon, tycker jag. Redan det var orimligt.

Han är säkert jätterädd att det kommer gå fel igen och behöver mer tid än du innan han vågar försöka igen.

I ert fall tycker jag absolut att ni borde få prata med någon tillsammans så ni kan reda ut era känslor och få hjälp att prata med varandra om detta svåra ämne.
  • lufta element nyckel köpa Anonym (..)
    Visa endast
    Ons 11 jul 13:55 växla in mynt gratis göteborg saga bio höganäs saluhallen örebro ostprovning leksaksmat tårta i trä osäker med andra barn rimligt mäklararvode göteborg +1
    Anonym (Madde) skrev 2018-07-11 13:44:25 följande:

4 månaders vägrar ta flaska Jag tycker ditt svar till honom var hårt och orättvist. Ett ultimatum? I det läget? Det måste väl kännas bra för honom också att börja försöka skaffa barn igen. Jag förstår honom att han känner att stämningen mellan er behöver bli bättre igen, INNAN ni börjar försöka. Vore jag du skulle jag ta tillbaka det där ultimatumet och ge gärnet för att börja visa kärlek mot min man igen istället för stingslighet.

Kan bara hålla med 100%.

Ett barn till ställer ytterligare krav och brukar innebära en tuff period för förhållandet, bl.a. pga dålig sömn, griniga skrikiga barn med mera, mindre egentid, ansträngd ekonomi etc.

Förhållandet måste vara bra innan man skaffar barn.

Är det någon som splittrar familjen så är det ju du, inte han. Det är du som ställer orimliga krav. Ge han lite tid och bete dig på ett kärleksfullt sätt mot honom istället så kommer han säkert vilja göra barn igen.

Pressar du honom så kommer du splittra familjen. Du.

Med tanke på att ni redan har ett barn så råder jag er att gå i familjeterapi.
  • ståltrådsvägen 36 bromma Anonym (Madde­)
    Visa endast
    Ons 11 jul 13:58 flyktingar i sverige efter andra världskriget länder europa asien liegen svimmade översättning engelska gravid symtom försvinner vecka 8 tågets historia i världen låna ut pengar från företag till företag
    Anonym (TS) skrev 2018-07-11 13:47:49 följande:
    Men uppenbarligen är han redo att splittra vår familj istället för att hålla sitt löfte. Han kan välja mig och allt mellan oss kommer bli bättre så fort vi börjar försöka för då försvinner all ångest. Nu vet jag att han inte älskar mig tillräckligt för att välja mig. Hur ska jag någonsin våga tro på oss igen efter det?
    Jag blir orolig att du drar fel slutsats nu bara. Att han inte känner sig redo att börja försöka igen behöver inte betyda att han inte väljer dig eller att han inte älskar dig. För han har väl inte antytt att ni borde gå skilda vägar?

Kan det vara så att du inte har bearbetat sorgen efter det förlorade barnet, och nu tänker du att enda sättet att plåstra över dom såren är att börja försöka igen? Det kanske det är också, jag vet inte, du kanske har rätt. Jag har inte dom erfarenheterna. Men det jag läser är att du har tagit ut din sorg delvis på din man genom lättretlighet, och att er relation nu inte är bra, så då kan jag förstå honom att det inte känns rätt nu.

Sa han rent ut att han väljer skilsmässa då, eller menar du att det är hans skuld att det blir skilsmässa om ni inte börjar försöka? Kan ni kanske ta hjälp av en professionell, gå och prata med någon rådgivare tillsammans?
  • hatar skolan vad ska jag göra Anonym (TS) Trådstartaren
    Visa endast
    Ons 11 jul 13:58 hyra brudtärna klänning göteborg kyrkans begravningsbyrå västerås handskar med värmeslingor bevakningstjänst region parkering benetton affär stockholm förvandlades till lagerträd
    Anonym (..) skrev 2018-07-11 13:55:24 följande:

sälja guld uppsala Kan bara hålla med 100%.

Ett barn till ställer ytterligare krav och brukar innebära en tuff period för förhållandet, bl.a. pga dålig sömn, griniga skrikiga barn med mera, mindre egentid, ansträngd ekonomi etc.

Förhållandet måste vara bra innan man skaffar barn.

Är det någon som splittrar familjen så är det ju du, inte han. Det är du som ställer orimliga krav. Ge han lite tid och bete dig på ett kärleksfullt sätt mot honom istället så kommer han säkert vilja göra barn igen.

Pressar du honom så kommer du splittra familjen. Du.

Med tanke på att ni redan har ett barn så råder jag er att gå i familjeterapi.

Jag förstår hur du menar. Men innan vi förlorade barnet hade vi det jättebra och härligt äktenskap. Det är mitt mående och oro efter vår stora förlust som förstört allt.
Logga in
sängstomme 90 ikea snitt hortensia skötsel
Bli medlem
Svara i tråden... tydliga blodådror på låren

Innehåll

deutsche küche berlin kreuzberg