Innehåll

otto hahn wikipedia español yrke test arbetsförmedlingen
litet ovanpåliggande handfat

Aktuella samarbeten

benrangel på engelska
byta däck datum 2018
borderline och nära relationer
kyrkans ungdomskör wikipedia
  • kärcher ångtvätt sc 5 easyfix Mitt dåliga samvete knäcker mig

förklara begreppen normer värderingar och ideal speciella omständigheter på engelska Ons 11 jul 19:47 krogar göteborg 18 år lördag Läst 3130 gånger upphovsrätt från engelska till svenska word Totalt 13 svar
    inte lönsamt engelska Anonym (TS)
    Visa endast
    Ons 11 jul 19:47 allram eest höjdarna undersökningar på nätet söka bostadsbidrag studerande kinesiska kalendern stämmer den

underbara uppblåsbara barbara ackord Jag har 2 fantastiska barn, snart 3.5 år och 5 mån. Jag blev sjuk under sista graviditeten och är fortfarande långt ifrån frisk. Mår dåligt varje dag men vissa dagar är värre än andra. Då har jag svårt att ta mig upp ur sängen. Detta har alltså pågått i 1 år och jag börjar nå min gräns.

Läkarna försöker reda ut problemen och hjälpa mig men det går långsamt och i vissa avseenden står de lite handfallna. Vill inte gå in på problemen då det inte är hjälp med dessa jag eftersöker.

Mitt dåliga samvete gentemot mina barn knäcker mig! Jag kan inte rå för att jag är sjuk men mina barn blir lidande och det tar död på mig. Min stora börjar tyvärr vänja sig vid att "mamma inte kan/orkar" och vänder sig till pappa. I princip allt kul hon gör gör hon med pappa. Jag är den tråkiga värdelösa mamman som väldigt söllan kan leka eller göra kul saker.

Jag biter ihop, kämpar och försöker men ibland går det inte hur gärna jag än vill.

Min yngsta påverkas såklart också. Får inte så mycket tid med mig som hon förtjänar.

Jag älskar mina barn över allt annat och vill dem allt gott men ibland känns det som om det vore bättre om jag inte fanns. Om de slapp bli besvikna på mig gång på gång.

Tror ni barnen lider av att ha en mamma som sällan kan/orkar? Skadar det inför framtiden?

Det är otroligt tungt att vara sjuk. Men mitt dåliga samvete gör det hela 3674246 ggr värre. Och de senaste dagarna har varit fruktansvärda.

nordic wellness frölunda torg kontakt Svara i tråden
  • reservdelar släpvagn brenderup Anonym (John)
    Visa endast
    Ons 11 jul 19:55 vid ett annat tillfälle engelska bästa medicin mot herpes gillat på facebook hjälp att analysera en text spångens gästis dagens sälja bil privat med lån kvar
    Anonym (TS) skrev 2018-07-11 19:47:46 följande:

beskriv vad ett salutogent förhållningssätt innebär Jag har 2 fantastiska barn, snart 3.5 år och 5 mån. Jag blev sjuk under sista graviditeten och är fortfarande långt ifrån frisk. Mår dåligt varje dag men vissa dagar är värre än andra. Då har jag svårt att ta mig upp ur sängen. Detta har alltså pågått i 1 år och jag börjar nå min gräns.

Läkarna försöker reda ut problemen och hjälpa mig men det går långsamt och i vissa avseenden står de lite handfallna. Vill inte gå in på problemen då det inte är hjälp med dessa jag eftersöker.

Mitt dåliga samvete gentemot mina barn knäcker mig! Jag kan inte rå för att jag är sjuk men mina barn blir lidande och det tar död på mig. Min stora börjar tyvärr vänja sig vid att "mamma inte kan/orkar" och vänder sig till pappa. I princip allt kul hon gör gör hon med pappa. Jag är den tråkiga värdelösa mamman som väldigt söllan kan leka eller göra kul saker.

Jag biter ihop, kämpar och försöker men ibland går det inte hur gärna jag än vill.

Min yngsta påverkas såklart också. Får inte så mycket tid med mig som hon förtjänar.

Jag älskar mina barn över allt annat och vill dem allt gott men ibland känns det som om det vore bättre om jag inte fanns. Om de slapp bli besvikna på mig gång på gång.

Tror ni barnen lider av att ha en mamma som sällan kan/orkar? Skadar det inför framtiden?

Det är otroligt tungt att vara sjuk. Men mitt dåliga samvete gör det hela 3674246 ggr värre. Och de senaste dagarna har varit fruktansvärda.

Vad tufft för dig och familjen! Har du stunder då du får skingra tankarna? Fokusera på annat än din orkeslöshet?

Alla blir oroliga och grubblar om man inte får vara sysselsatt. Allting blir mycket större än om man fick koppla bort och tänka på annat än stund.

Kommer du ut något? Promenerar? Läser? Vet att det kan låta banalt men det är superviktigt att upprätthålla tankarna på något utanför sig själv...

Hoppas att de snart vet hur de ska hjälpa dig så du blir frisk!
  • att prioritera på engelska Anonym (TS) Trådstartaren
    Visa endast
    Ons 11 jul 22:41 koka kondenserad mjölk direkt i kastrull être envisager conjugaison ont i ena örat och halva halsen gubben i lådan leksak befälhavare på engelska växter som tål mycket sol utomhus
    Anonym (John) skrev 2018-07-11 19:55:41 följande:

synsam kronprinsen malmö öppettider Vad tufft för dig och familjen! Har du stunder då du får skingra tankarna? Fokusera på annat än din orkeslöshet?

Alla blir oroliga och grubblar om man inte får vara sysselsatt. Allting blir mycket större än om man fick koppla bort och tänka på annat än stund.

Kommer du ut något? Promenerar? Läser? Vet att det kan låta banalt men det är superviktigt att upprätthålla tankarna på något utanför sig själv...

Jag har stunder då jag mår bättre. Jag träffar vänner/familj. Vi gör utflykter. Jag går promenader när kroppen tillåter det. Men jag skulle säga att jag är kanske 20% av mitt gamla jag. Min gamla energi. Och precis som du skriver så har jag dagar då dessa tankar äter upp mig. Jag vill INTE leva såhär. Jag är 35 år gammal men ibland känns det som att livet är slut. Accepterar inte att leva såhär resten av mitt liv. Och jag är så rädd att min kassa närvaro gör skada för mina barn. Tråkiga trötta mamma som aldrig gör något. Är det så de kommer minnas mig när de blir äldre?
  • Tor 12 jul 14:54 prins harry giftermål vvs ingenjör lön efter skatt väder lund lördag vita fläckar på marmor kärnvapenmål i sverige stjärna symbol på snapchat
    Anonym (TS) skrev 2018-07-11 22:41:30 följande:

skellefteå guiden 2014 Jag har stunder då jag mår bättre. Jag träffar vänner/familj. Vi gör utflykter. Jag går promenader när kroppen tillåter det. Men jag skulle säga att jag är kanske 20% av mitt gamla jag. Min gamla energi. Och precis som du skriver så har jag dagar då dessa tankar äter upp mig. Jag vill INTE leva såhär. Jag är 35 år gammal men ibland känns det som att livet är slut. Accepterar inte att leva såhär resten av mitt liv. Och jag är så rädd att min kassa närvaro gör skada för mina barn. Tråkiga trötta mamma som aldrig gör något. Är det så de kommer minnas mig när de blir äldre?

Jag växte upp så. Jo jag minns det så som du skriver men man minns ju de gånger som mamma orkade också och vi hade roligt. Sen hade mina föuräldrar en dålig relation och de båda gjorde fel som förstörde mycket av våran uppväxt. Jag tycker att du ska försöka göra ditt bästa för att vårda relationerna i familjen, sen får skukdomen vara som det är. Grubbel kommer inte göra dig friskare snarare försämrar det hälsan. Lägg tiden som du bbehöver vila, just på att vila och återhämta dig istället. Det blir ingen bra återhämtning om du ska fastna i de jär negativa tankar och oro, och det kommer inte hjälpa till att du får mer effektiv tid med barnen. Utan ta hand om dig och kroppen så gott som du kan, mer kan du inte göra.
  • oljelampan lyser rött Anonym (Hm)
    Visa endast
    Fre 13 jul 12:10 starkaste chilin i världen osmo hårdvaxolja bänkskiva betong lära gå skor kavat rosa saker att göra i stockholm imorgon ta bort fästing olja hyra byggnadsställning borås
    Anonym (John) skrev 2018-07-11 19:55:41 följande:
    Vad tufft för dig och familjen! Har du stunder då du får skingra tankarna? Fokusera på annat än din orkeslöshet?

Håller med
  • kära barn libsyn Anonym (Ingri­d)
    Visa endast
    Fre 13 jul 13:45 kurrar i magen spädbarn verksamhetsbeskrivning och därmed förenlig verksamhet vince vaughn wikipedia español lanzarote väder yr skadeanmälan bil folksam blankett barn som växer upp utan mamma

bevaka sin rätt sörja för sin person Förhoppningsvis kommer barnen att få större förståelse för din sjukdom när dom är äldre, även om dom tycker att du är "tråkig" nu. Gör det bästa av den energi du har om dagarna, och försök bli bättre.

• uzman çavuş alımı 2016 deniz kuvvetleri Anonym (John)
    Visa endast
    Fre 13 jul 17:16 utrymmen med förhöjd brandrisk finaste stränderna mallorca vart är blåljusen på väg kungsörnen vetemjöl recept stenåldern hur bodde man tvättmaskin bosch felkod e18
    Anonym (TS) skrev 2018-07-11 22:41:30 följande:
    Jag har stunder då jag mår bättre. Jag träffar vänner/familj. Vi gör utflykter. Jag går promenader när kroppen tillåter det. Men jag skulle säga att jag är kanske 20% av mitt gamla jag. Min gamla energi. Och precis som du skriver så har jag dagar då dessa tankar äter upp mig. Jag vill INTE leva såhär. Jag är 35 år gammal men ibland känns det som att livet är slut. Accepterar inte att leva såhär resten av mitt liv. Och jag är så rädd att min kassa närvaro gör skada för mina barn. Tråkiga trötta mamma som aldrig gör något. Är det så de kommer minnas mig när de blir äldre?
    Jättefint att du har stöd omkring dig och gör saker i lagom takt. Förstår att det måste vara mer är OERHÖRT enerverande att uppleva det som att man har blivit en annan. Utan att gå in på min egen sjukdomshistoria alltför mycket så gick mitt liv från att fram till 15 års ålder vara jätteaktiv både i skolan och på fritiden till att i mångt och mycket bli ett helvetiskt kaos. Brottas i årtionden med långa perioder av utmattning och depressioner. Så jag vet känslan av att känna att man inte är den man en gång var.

Om du vill: vad säger läkarna om din prognos? Oavsett ditt nuvarande tillstånd så kan man när man hittar rätt medicinering och hjälp att tillföra uppbyggliga saker i livet få tillbaka sitt liv. Hörde om en konstnär som i 17 år gick med oerhörd smärta för att sedan en dag hitta rätt medicin och därefter har han levt smärtfri. 
       Nya mediciner utvecklas hela tiden. Känner du till ACT-terapi (acceptance and commitment)?

Hoppas att din dag varit så bra den kan.
    Allt gott.
  • saltimbocca på kyckling med saffransrisotto Anonym (samve­te)
    Visa endast
    Fre 13 jul 17:57 franckes väg saltsjö boo utrymningsväg fönster mått norges högsta berg lista smekmånad tips billigt misstänker på engelska djävulen och jag stream

viktväktar recept på fläskfile Du är inte ensam. Jag lider av hjärntrötthet efter en skallskada och orkar inte umgås med barnen mer än max 5 minuter innan jag får ett nervöst sammanbrott och måste gå undan. Det dåliga samvetet gnager ständigt...

Men jag tror inte att barnen far illa av att ha en sjuk mamma. Jag tror att vi behöver låta pappan hålla i rodret till vi börjar må bättre.

Känner du dig deprimerad? Kontaktat sjukvården om det isf?

• dvärgvädur kanin säljes Anonym (TS) Trådstartaren
    Visa endast
    Fre 13 jul 18:55 svullet öra lock grå stolsdynor utemöbler sexuella sjukdomar förr i tiden renovera badrum själv folksam skolans fisksås jennys ef språkresor blogg malta
    Anonym (John) skrev 2018-07-13 17:16:25 följande:

särskilt begåvade barn Jättefint att du har stöd omkring dig och gör saker i lagom takt. Förstår att det måste vara mer är OERHÖRT enerverande att uppleva det som att man har blivit en annan. Utan att gå in på min egen sjukdomshistoria alltför mycket så gick mitt liv från att fram till 15 års ålder vara jätteaktiv både i skolan och på fritiden till att i mångt och mycket bli ett helvetiskt kaos. Brottas i årtionden med långa perioder av utmattning och depressioner. Så jag vet känslan av att känna att man inte är den man en gång var.

Om du vill: vad säger läkarna om din prognos? Oavsett ditt nuvarande tillstånd så kan man när man hittar rätt medicinering och hjälp att tillföra uppbyggliga saker i livet få tillbaka sitt liv. Hörde om en konstnär som i 17 år gick med oerhörd smärta för att sedan en dag hitta rätt medicin och därefter har han levt smärtfri. 

Nya mediciner utvecklas hela tiden. Känner du till ACT-terapi (acceptance and commitment)?

Hoppas att din dag varit så bra den kan.

Allt gott.

Ja det är för jävligt. Saknar mitt gamla jag så oerhört mycket.

Läkarna säger inte så mycket om min prognos. Där är två skilda problem där det ena rör daglig svår smärta och det andra är av annan medicinsk karaktär. Smärtan är se osäkra på om jag kommer bli av med. Förhoppningsvis kommer den bli bättre men antagligen inte helt bra. Och det ksn dröja år.

Det andra problemet är de ännu mer förvirrade över. Prognosen vet jag inte men detta måste det lösa för annars dör jag. Så jag räknar med att de löser det. Men det tar alldeles för lång tid.

Inte hört talas om ACT. Ska läsa på om det. Tack.
  • skickar posten paket på lördagar Anonym (TS) Trådstartaren
    Visa endast
    Fre 13 jul 18:59 novellen glädje av anton tjechov bricka trä vit extern hårddisk mac prisjakt the sims 4 färdiga hus brunch malmö värnhem sylvia day älska synda drama
    Anonym (samvete) skrev 2018-07-13 17:57:23 följande:

musikquiz frågor 2015 Du är inte ensam. Jag lider av hjärntrötthet efter en skallskada och orkar inte umgås med barnen mer än max 5 minuter innan jag får ett nervöst sammanbrott och måste gå undan. Det dåliga samvetet gnager ständigt...

Men jag tror inte att barnen far illa av att ha en sjuk mamma. Jag tror att vi behöver låta pappan hålla i rodret till vi börjar må bättre.

Känner du dig deprimerad? Kontaktat sjukvården om det isf?

Lider med dig. Hur gamla är dina barn?

Det dåliga samvetet är vidrigt. Så mycket enklare det skulle vara utan det.

Det kan nog vara så att jag börjar bli deprimerad. Av situationen. Men det kan också vara en del av sjukdom nr 2 så jag vet inte. Kan ha väldigt mörka tankar. Har berättat för min läkare som skrivit remiss till kurator.
  • nytta med nöje i kärna Anonym (John)
    Visa endast
    Fre 13 jul 19:03 prinsessan madeleine smekmånad expressen kanelbullar recept utan jäst märka ut släpvagn regnbågens färger pride howard soffa göteborg skrivarkurs österlens folkhögskola
    Mella-Bella skrev 2018-07-12 14:54:07 följande:
    Jag växte upp så. Jo jag minns det så som du skriver men man minns ju de gånger som mamma orkade också och vi hade roligt. Sen hade mina föuräldrar en dålig relation och de båda gjorde fel som förstörde mycket av våran uppväxt. Jag tycker att du ska försöka göra ditt bästa för att vårda relationerna i familjen, sen får skukdomen vara som det är. Grubbel kommer inte göra dig friskare snarare försämrar det hälsan. Lägg tiden som du bbehöver vila, just på att vila och återhämta dig istället. Det blir ingen bra återhämtning om du ska fastna i de jär negativa tankar och oro, och det kommer inte hjälpa till att du får mer effektiv tid med barnen. Utan ta hand om dig och kroppen så gott som du kan, mer kan du inte göra.
    Så klokt att poängtera hur ett barn minns också de glada och friska stunderna! Jag håller med Mella-Bella om att lägga fokus på att det finns stunder som är bra. Men samtidigt så vill jag ta din (TS) frågeställning på allvar: kommer det att skada dina barn? Hur gör ni i familjen och anhöriga för att hantera situationen på det sätt som blir bäst för både barnen och dig (retorisk fråga)?
       Jag tänker att dels är det nog väldigt viktigt att du och andra ser till att dina barn får så bra upplevelser de kan med andra vuxna. Då blir det lättare för dem att leva i den situation som råder. Orkar du planera för och skapa tillfällen då de umgås med andra "friska" (vem är frisk..?) människor, även om det förmodligen är delvis mycket plågsamt eftersom DU vill vara den som umgås med dem?

Jag undrar om det inte finns bra böcker om detta... Någon som vet? Tänker att det säkerligen finns det eftersom er familj inte är ensamma om detta. På gott och ont.
  • världens sötaste hund boo ras Anonym (samve­te)
    Visa endast
    Fre 13 jul 19:19 spela piano nybörjare bok fylla jämna år på engelska pekar finger i rätten gröna kulor godis chappie 2015 türkçe dublaj izle 1080p gant collegetröja herr
    Anonym (TS) skrev 2018-07-13 18:59:06 följande:

argumenterande text exempel kött Lider med dig. Hur gamla är dina barn?

Det dåliga samvetet är vidrigt. Så mycket enklare det skulle vara utan det.

Det kan nog vara så att jag börjar bli deprimerad. Av situationen. Men det kan också vara en del av sjukdom nr 2 så jag vet inte. Kan ha väldigt mörka tankar. Har berättat för min läkare som skrivit remiss till kurator.

Våra barn är 2, 4, 6 o 7 år. Det är så illa vissa dagar att jag inte ens kan sitta ner och äta med dem.

Men det finns hjälp att få! Vi orosanmälde oss själva till socialen, och de tog oss på största allvar. Vi fick okejat att anställda nära anhöriga för att hjälpa till med barnen några h/v. På så sätt kan de stödja oss precis så mycket som de själva och vi önskar utan att förlora inkomst.

Håller med i det (John) skriver! Och det viktigaste är att barnen får vara barn. Ta all hjälp ni kan få. Önskar dig och familjen all lycka!
  • italiensk buffe göteborg catering av lycka på engelska
    Visa endast
    Fre 13 jul 19:26 måla golv vitt kostnad köpt lägenhet i uppsala kom hjärtans fröjd film brodera korsstygn mönster gratis mitt barn sover inte på dagen service management utbildning malmö

tv redigerare lön Även om det kanske inte är någon tröst så vill jag bara säga att du inte är ensam och att jag förstår din känsla fullt ut! Jag har en kronisk sjukdom som innebär både smärta och trötthet vilket inte var något problem för mig tidigare, men nu när jag har barn så upplever jag det som otroligt jobbigt känslomässigt. Precis som du skriver så är man den föräldern som aldrig orkar och som får säga nej och tillslut bryter det ner en till att man känner sig fullkomligt värdelös..Har du någon samtalskontakt? Jag träffar en psykolog just nu efter yngsta barnets födsel och det har hjälpt mig oerhört hittills. När det gäller om barnen på något sätt ?tar skada? (eller hur jag ska uttrycka det) så menar min psykolog bland annat att det snarare kan ge dem en större respekt och förståelse för att människor kan ha begräningar/behov vilket är något fint så du behöver nog inte vara orolig över det. Jag är helt säker på att du gör vad du kan och det ser barnen. Och kom ihåg att för dina barn kommer du alltid att vara den mest fantastiska mamman! Skicka gärna ett PM om du vill prata mer.

• ont i käken och hals Anonym (T)
    Visa endast
    Fre 13 jul 21:43 fryser om fötterna i pjäxorna purjolök och potatissoppa utan grädde städa sitt rum snabbt vårtmedel för små barn örats tre ben facebook användare i världen

beställa tårta coop tyresö Känner så väl igen mig i det du skriver. Jag har MS och mitt stora handikapp är den överväldigande förlamande hjärntröttheten. Har en bråkdel av den energin frisks människor har. Har dåligt samvete dagligen men samtidigt vet jag att mina barn älskar mig ändå o förhoppningvis förstår bättre när de blir äldre.

stravinsky wikipedia español Svara i tråden
Logga in
mål att uppnå i livet baconlindad fläskfile med vitlöksost
Bli medlem
Svara i tråden... martini bianco koktél recept

Innehåll

trafikverket uppsala öppettider