Innehåll

omar souleyman göteborg öppettider ikea malmö påsk
beräkna vinstskatt på fonder

Aktuella samarbeten

gymnasium poäng 2015
hämta mms inställningar halebop
livsmedelsverket rekommendationer kött
normala blodvärden hos hund
  • rytmus örebro schoolsoft Ska jag åka till psykakuten?

gärningsmannen är en kvinna costa del sol väder idag Ons 11 jul 23:06 isabella lundgren präst Läst 7587 gånger presentera dig själv på svenska Totalt 51 svar
    tyskt u på tangentbordet Anonym (Osynl­ig)
    Visa endast
    Ons 11 jul 23:06 hammarby sjöstad båttrafik bamse och häxans dotter full movie medium stockholm hembesök vad är skolans kompensatoriska uppdrag

turkish airlines københavn kastrup kontakt Hej.

Jag vet inte vad jag ska göra, och behöver råd.

Jag har alltid mått psykiskt dåligt och aldrig fått någon större hjälp för det, men nu de senaste månaderna har jag fallit ner som i ett djupt, svart hål, och jag vet inte hur jag ska ta mig upp. Jag vet att jag borde ta kontakt med psykiatrin - och jag misstänker även starkt en del diagnoser som jag utan tvekan har eller i alla fall har drag av - men oavsett måste jag dit för att få hjälp. Men jag vet inte hur. Jag kan inte prata i telefon så jag kan inte ringa någon jour och be om rådgivning.

Jag funderar på om jag kan åka till psykiatriska akuten? Jag är inte självmordsbenägen, men jag kommer inte ur mitt hål och sitter bara ensam dag ut och dag in i min lägenhet och gråter eller stirrar in i en vägg.

Kan det va okej för mig att åka dit eller kommer jag ta upp en plats för någon som är värre än jag? Jag behöver akut hjälp, på så sätt att jag kan inte vänta flera veckor eller månader på en tid hos öppenvård, men jag klarar mig ju en eller ett par dagar om jag kan få vård då.

Vad ska jag göra?

• bostadsrätter malmö centrum Anonym (nej)
    Visa endast
    Ons 11 jul 23:39 karta över städer i usa politisk karta över sverige röda prickar på foten som kliar mötesbokare fast lön -1 utgifter bil per år burns night göteborg

åhlens göteborg mattor För att få "snabbare och seriös" hjälp så måste du vara väldigt dålig, sämre än någon som orkar och an skriva ett inlägg online, tyvärr.

fn rapport mänskliga rättigheter sverige Det handlar inte om vad du vill utan hur de bedömer situationen. men åk in du och kolla, tror du kommer att få rådet att besöka vårdcentral och där kan man ofta få tid inom 5 vardagar

• Ons 11 jul 23:44 hotell svit med jacuzzi jönköping stående rodd vilka muskler höstlov 2017 skåne tungans smaklökar umami thomas tåget leksaker stockholm begagnade tv spel göteborg

köpa kläder online usa Beroende på var du bor så finns det stor risk att de skickar hem dig om du åker in akut för att du känner att du kan vänta ett par dagar max. Då kommer de nog be dig återkomma när det verkligen krisar, alltså när du inte kan vänta en sekund till innan du gör något/något händer.

Mitt bästa tips är att öppna upp dig för någon i din omgivning, be om hjälp, stöd, bo hos någon eller be någon bo hos dig en tid, kanske kan de ringa åt dig. Följa med dig till doktorn och be om en remiss eller samtal hos kurator osv.

Det var i alla fall något som hjälpte mig i min väntan när jag äntligen tog steget att söka hjälp. Jag hade mycket mer stöd i min omgivning än jag vågade hoppas på när jag väl vågade berätta hur illa det var.

• brötchenteig ohne hefe und backpulver Anonym (Ba)
    Visa endast
    Ons 11 jul 23:51 spiderwick krónikák 2 film online high school musical 3 svenska röster traumatiserad efter förlossning heltid timmar per år kompisgunga med ställning varmrökt fläskfile tillbehör

landet för länge sedan svenska film Åk in och be om att få en plats hos dagvården. Där kommer du få träffa psykolog, sjukgymnast och en sjuksköterska. Kanske varierar var i landet man befinner sig. Men jag fick iaf träffa dessa genom dagvården.

• handdukshängare ikea grundtal Anonym (Osynl­ig) Trådstartaren
    Visa endast
    Ons 11 jul 23:57 clio online korrekturläsare danefæ regnfrakke dame udsalg dalens vårdcentral drop in tjejnamn på 7 bokstäver förmögenhetsförvaltning på engelska måla tapetserade väggar vita
    Zinken skrev 2018-07-11 23:44:05 följande:

dagbok med lås Beroende på var du bor så finns det stor risk att de skickar hem dig om du åker in akut för att du känner att du kan vänta ett par dagar max. Då kommer de nog be dig återkomma när det verkligen krisar, alltså när du inte kan vänta en sekund till innan du gör något/något händer.

Mitt bästa tips är att öppna upp dig för någon i din omgivning, be om hjälp, stöd, bo hos någon eller be någon bo hos dig en tid, kanske kan de ringa åt dig. Följa med dig till doktorn och be om en remiss eller samtal hos kurator osv.

Det var i alla fall något som hjälpte mig i min väntan när jag äntligen tog steget att söka hjälp. Jag hade mycket mer stöd i min omgivning än jag vågade hoppas på när jag väl vågade berätta hur illa det var.

Jag har tyvärr ingen i min närhet som kan hjälpa mig, jag är väldigt ensam förutom några vänner online men de bor inte i samma stad som jag så tyvärr. Men jag kan ta om de skickar hem mig eller om jag får vänta, jag tänkte mest att jag kanske kunde få prata med någon där som man gör i jourtelefon för de som vågar prata i telefon, och kanske kunna bli remitterad till rätt ställe eftersom den processen för mig att själv ta tag i/kontakt med mottagningar hit och dit det klarar jag inte av... :( Jag har alldeles för mycket ångest och social fobi så det låser sig. Måste nästan ha nån ansikte mot ansikte som ställer rätt frågor.. :(

Äh förlåt om jag snurrar ihop allt. Svårt att tänka klart, jag vill bara att nån ska hjälpa mig. :(
  • ättika bikarbonat kalk Anonym (Medmä­nniska­)
    Visa endast
    Tor 12 jul 00:00 borra hål i väggen hyresrätt lägsta lön byggnads 2017 solnedgång stockholm december 12 sover hela tiden spädbarn kontonummer översättning till engelska från svenska sluta röka argumenterande text
    Anonym (Osynlig) skrev 2018-07-11 23:57:35 följande:

kommande filmer sf umeå Jag har tyvärr ingen i min närhet som kan hjälpa mig, jag är väldigt ensam förutom några vänner online men de bor inte i samma stad som jag så tyvärr. Men jag kan ta om de skickar hem mig eller om jag får vänta, jag tänkte mest att jag kanske kunde få prata med någon där som man gör i jourtelefon för de som vågar prata i telefon, och kanske kunna bli remitterad till rätt ställe eftersom den processen för mig att själv ta tag i/kontakt med mottagningar hit och dit det klarar jag inte av... :( Jag har alldeles för mycket ångest och social fobi så det låser sig. Måste nästan ha nån ansikte mot ansikte som ställer rätt frågor.. :(

Äh förlåt om jag snurrar ihop allt. Svårt att tänka klart, jag vill bara att nån ska hjälpa mig. :(

Vart bor du?
Logga in
kloroplastın görevi nedir kısaca lily garden jönköping
Bli medlem
Svara i tråden... språkrådet nyord 2016

Innehåll

present till kille 12 år