bjørn wiinblad nymølle 3005 Svara i tråden
  • russell hobbs brödrost Anonym (Fokus­skifte­t) Trådstartaren
    Återställ
    Tor 12 jul 22:58 vetenskapsrådet forskningsetiska principer referens mina drömmars stad summary snälla cecile watch online maniac mansion para scummvm español läsa distans csn teknikföretagen kollektivavtal 2017
    Anonym (123) skrev 2018-07-12 08:52:34 följande:

buntband på engelska Du vet, alla kränkta män som ogillar feminister, måste få utlopp för det någonstans. Då startar de trådar på FL.

Medan kvinnor åker till Gotland och spyr ut sitt hat mot män i debatter istället.

Tänker på den där Annelie Nordström (FI) som naturligtvis vet bättre än hon ger sken av.
  • sömnens betydelse vid träning Anonym (Fokus­skifte­t) Trådstartaren
    Återställ
    Tor 12 jul 23:00 balkenmäher gutbrod gebraucht allsång på skansen 2015 repris tips på matlådor fitness hola hablas español translation smslån utan uc helg brännare till gasolkylskåp
    Anonym (Ebba) skrev 2018-07-12 08:56:19 följande:

gärdet squash sats Något jag tänkt på att de gör dåligt är att stötta varandra och våga markera mot sådant som är fel.

Något vi alla gör fel idag är att vi inte lyckats driva på för att ge stöd åt ensamstående föräldrar och hjälp åt pojkar som växer upp utan fäder, eller med dåliga fäder, och sedan blir problem för samhället. De är nutidens samhällskris.

Äntligen en som kan tänka lite nyanserat, tack!

(Trodde f.ö. bestämt att det var just kvinnor som ställde upp för varann, man vad vet jag som man...)
  • hur stjäla nya bilar Anonym (Fokus­skifte­t) Trådstartaren
    Återställ
    Fre 13 jul 03:37 härskare dödsriket egypten naturliga talen är slutna under multiplikation händelser under den amerikanska revolutionen amerikanska tjejnamn på hotell kulturhuset kåken cafe träna gångertabellen skriv ut
    IceKitten skrev 2018-07-12 23:58:51 följande:

walter matthau jack lemmon közös filmek Jag är ärligt talat imponerad av du ens lyckades på något sätt läsa in allt det där i min kommentar. Snacka om krystat...

Du gav själv förslaget att kvinnor stressar och shoppar för mycket. Detta när "Madde" påpekade att knappast alla män kan anklagas för att våldta. Alltså är det rimligt att anta att du sätter våldta och shopping på en liknande nivå. Det, eller kom du bara inte på något värre att anklaga kvinnor för... Svårt för mig att svara på så du är välkommen att själv besvara det.

Att du vill få in att min kommentar "Intressant att jämföra shopping med våldtäkt/krig... " på något sätt skulle handla om hämnd får stå för dig. Jag ser definitivt inte att jag använder ordet eller något av dess synonymer i mitt inlägg.

Jag kan berätta för dig ett av de stora felen du gör isf om du är intresserad. Du försöker generalisera 3,5 miljarder människor i ett slag, de resterande 3,5 miljarderna i nästa. Vem som helst borde kunna inse problemet med det... Men lycka till med att hitta en lösning på det sättet.

"Så att kritisera kvinnor är hat, medan att kritisera män är upplysning? Varför ska kvinnor inte få kritiseras? Väldigt märklig syn." Väldigt relevant argument, med undantag för att du ännu en gång uppenbarligen har läst helt andra ord än de jag faktiskt skrev. Men bara lugn, jag kan påminna dig om vad jag skrev "Om du nu vill göra ett "fokusskifte", vad sägs om att fokusera på vad män och kvinnor (eller kanske till och med individen...) gör bra istället? Betydligt positivare och mindre... Well hatiskt...". Nu när det är klart så kan jag förklara det ytterligare för dig om du nu vill och behöver det. Min ord säger ingenting om att det är varken hat eller upplysning att kritisera män eller kvinnor, utan helt enkelt: om du nu vill sluta fokusera på vad män gör dålig, fokusera på vad de gör bra istället. Det finns ingen poäng med att dra ned någon annan grupp i smutsen för att få den första att låta bättre.

Och som svar på din fråga om varför kvinnor inte FÅR kritiseras så är det rätt enkelt. För det första tror jag stenhårt på yttrandefriheten, så du FÅR kritisera kvinnor,

män, hästar eller trädstammar för mig. Men jag tycker inte att du BÖR göra det av den enkla anledningen att du klumpar ihop 3,5 miljarder människor i en släng. Känner du däremot att det finns något speciellt personlighetsdrag som du vill kritisera (oavsett kön, härkomst, religion osv) så har du mitt fulla stöd. I värsta fall är det kanske trångsynt eller fördomsfullt men ändå betydligt bättre.

Jag hoppas detta klargjorde det hela lite för dig :)

Ja, det blev möjligen lite förvirrande där. Beklagar det. På vilket sätt menar du förresten att ett påpekande av kvinnlig osäkerhet i form av köpvanor och utseendefixering är ett anklagande?

Och det påstod jag verkligen inte heller, utan jag undrade bara. Men ber om ursäkt om det upplevdes som att jag insinuerade något sådant.

Det var verkligen inte min avsikt, utan snarare att tala om vanor och beteende generellt baserat på hur vi är uppfostrade som kön. I många delar av Afrika t ex är ju det typiskt kvinnliga att vara jordbrukare.

Jag är med på vad du säger, men håller inte med riktigt om grundtesen. Tråden handlar alltså om att synliggöra dåliga saker som kvinnor gör; i det ligger ingenting om hur bra män därför skulle vara (din slutsats). Åtminstone är det inte min intention att det ska framstå så.

Med FÅR tänker jag naturligtvis inte bokstavligt, vilket jag tror att du också begriper, utan mera hur samtalet förs.

Ja, jag ser som sagt vad du menar men tycker ändå att det är lite off topic. Och jag är visst lugn, f.ö., spetsar bara till frågorna för att skapa diskussion.
  • rödbetor fetaost i ugn Anonym (Fokus­skifte­t) Trådstartaren
    Återställ
    Fre 13 jul 03:44 ta bort leverfläck med tråd spottar kök ikea fisksoppa lchf kokosmjölk peab ab margretetorpsvägen 84 tryckfrihetsförordningen ändring 2018 den oändliga historien 2001 +1
    Anonym (D.D.) skrev 2018-07-13 00:47:39 följande:

mjölkersättning kalv pris Det har inget med SD att göra.

Fast det bekräftar att vänstern spelar på känslor. Istället för att argumentera sakligt, hittar man på vad motståndarna tycker och varnar för det.

Jag höll mig till fakta. Dvs att invandrare inte gör brott för att de är invandrare, då ju den största majoriteten av dem INTE är brottsliga.

Istället är det du som är känslodriven, bl a för att du påstår att jag är vänster (när jag aldrig dyftat ett ord om det) men också när du antar att människor till vänster förkastar fakta (som du naturligtvis inte har fakta på). Självuppfyllande profetia så det förslår. :)
  • ovanliga förnamn sverige Anonym (Fokus­skifte­t) Trådstartaren
    Återställ
    Fre 13 jul 03:45 adress engelska skolan älvsjö nationella minoriteter i förskola och skola magic johnson m7 borås banankaka utan ägg och gluten överföra vhs till dvd stockholm kniven mot strupen 2014 örnsköldsvik
    Johnnyorange skrev 2018-07-13 00:49:20 följande:

anklår i ugn recept Det finns kvinnliga soldater med, både män och kvinnor gör värnplikten i Sverige nuförtiden. Det finns även kvinnliga pedofiler och kvinnor som sexuellt ofredar. 

Det är inte så svart och vitt som att alla man är djävlar, och alla kvinnor är oskyldiga änglar som aldrig skulle göra en fluga förnär.

Nej, det är just därför det är så märkligt när många (feminister, bl a) har en sådan underton i sina kommentarer.
  • janet yellen wikipedia español Anonym (Fokus­skifte­t) Trådstartaren
    Återställ
    Fre 13 jul 04:01 skicka presentkort på glass spartacus film izle türkçe dublaj 2010 barnsånger med teckenstöd recept tomatsås pizza lchf skrattar du förlorar du mannen intro fullerö gk restaurang +1
    Johnnyorange skrev 2018-07-13 00:52:15 följande:

southampton bäddset pris Jag borde kanske inte generalisera men kan ta ett beteende som jag sett oftare hos kvinnor än hos män. När man möts och pratar så är man jättegulliga mot varandra och ger varandra komplimanger. Sen går man och pratar skit bakom tjejkompisens rygg. Medan män generellt är mer raka och pikar varandra med elaka skämt.

Man kan ju fråga sig om den rakare stilen alltid är bäst.
väldigt törstig katt Svara i tråden

SE VÅRA MEST POPULÄRA KLIPP JUST NU

Logga in
bevarandet av minoritetsspråk kickboxning barn jönköping
Bli medlem
Svara i tråden... som ställer till det synonym

Innehåll

slåss med gurka